A Szívbetegség Megelőzése 2021.02.20. 2021.02.14. Attila101
A Szívbetegség Megelőzése

Amikor a szívszakértők a megelőzésről beszélnek, általában a három típus egyikére utalnak: másodlagos, elsődleges és elsődleges megelőzésre. Mind a háromnak hasonló elemei vannak, de eltérő kezdési időpontok és különböző hatások.

  1. Másodlagos megelőzés. Ezek az erőfeszítések akkor kezdődnek, ha valaki szívrohamot vagy stroke-ot szenved, angioplasztikán vagy bypass műtéten megy keresztül, vagy a szívbetegség más formáját fejleszti ki. Ez magában foglalja a gyógyszerek, mint az aszpirin és/vagy a koleszterinszint-csökkentő sztatin, a dohányzásról való leszokás és fogyás, ha szükséges, gyakorlása több, és az egészséges táplálkozás. Bár a másodlagos megelőzés úgy hangzik, mintha “bezárnánk a pajta ajtaját, miután a ló elment”, nem az. ezek a lépések megakadályozhatják a második szívrohamot vagy stroke-ot, megállíthatják a szívbetegség progresszióját, és megakadályozhatják a korai halált. Nyilvánvaló lehet, de az első számú gyilkos, aki túléli az első szívrohamot, egy második szívroham.
  2. Elsődleges megelőzés. Az elsődleges megelőzés célja, hogy a szívbetegség kockázatának kitett egyén ne szenvedjen első szívrohamot vagy stroke-ot, angioplasztikát vagy műtétet igényeljen, vagy a szívbetegség más formáját fejlessze ki. Az elsődleges megelőzés általában olyan emberekre irányul, akik már kifejlesztettek kardiovaszkuláris kockázati tényezőket, például magas vérnyomást vagy magas koleszterint. A másodlagos megelőzéshez hasonlóan az elsődleges megelőzés ezen kockázati tényezők szabályozására összpontosít az egészséges életmód megváltoztatásával, szükség esetén gyógyszerek szedésével. Ennek ellenére az aggasztó kardiovaszkuláris kockázati tényezők megjelenése azt jelenti, hogy a gyulladás, az ateroszklerózis és/vagy az endothel diszfunkció már működik, és a legtöbb esetben nem visszafordítható.
  3. Elsődleges megelőzés. Az “ősi” szó azt jelenti, hogy a kezdetektől fogva létezik. Az elsődleges megelőzés magában foglalja a gyulladás, az érelmeszesedés és az endothel diszfunkció megelőzésére irányuló munkát, így megakadályozza a kockázati tényezőket, mint például a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, a túlsúly, és végül a kardiovaszkuláris események. Egyszer ritkán tárgyalt, primordiális megelőzés most a sarokköve az American Heart Association meghatározása ideális szív egészség és erőfeszítéseket, hogy segítsen az embereknek elérni azt. Ahogy a neve is sugallja, minél hamarabb elkezdheti gyakorolni az ősi megelőzést-ideális esetben gyermekkorától kezdve -, annál valószínűbb, hogy eléri azt, és megvédi magát a szívbetegségektől.

A szívbetegségek elsődleges megelőzésének lépései

A négy kulcsfontosságú életmódbeli lépés drámaian csökkentheti a kardiovaszkuláris kockázati tényezők, végül a szívbetegség kialakulásának esélyét:

1. Nem dohányzik

a cigaretta megtörése, hogy képviselje a dohányzásról való leszokástaz egyik legjobb dolog, amit az egészségéért tehet, az, hogy semmilyen formában nem használ dohányt. A dohányzás egy nehezen törhető szokás, amely lelassíthat, megbetegíthet és lerövidítheti az életét. Ennek egyik módja a szívbetegséghez való hozzájárulás.

Valójában a kutatók, akik több mint 100 000 nő évtizedes távlatban tanulmányozták a dohányzás és a dohányzásról való leszokás közötti kapcsolatot, azt találták, hogy a jelenlegi dohányosok körében a halálesetek mintegy 64% – a, A korábbi dohányosok körében a halálesetek 28% – a A a cigarettázásnak tulajdonítható.

Ez a tanulmány arról is beszámolt, hogy a dohányzás okozta túlzott kockázat nagy része drasztikusan csökkenthető a leszokás után. Ezenkívül az összes ok okozta halálozás túlzott kockázata-vagyis bármilyen okból bekövetkező halál-a “soha nem dohányzó” szintjére csökken 20 évvel a leszokás után.

A nikotin, amelyet a dohánytermékek szállítanak, az egyik leginkább addiktív anyag. Ez teszi a dohányzást az egyik legkeményebb egészségtelen szokásnak. De nem kap kedvét; sok dohányos nem kilép! Valójában az Egyesült Államokban ma több volt dohányos van, mint a dohányosok. Tudjon meg többet a dohányzás veszélyeiről, a leszokás előnyeiről, valamint tippeket a betegség-ellenőrzési és Megelőzési központokból való kilépéshez.

A szívbetegségek elsődleges megelőzésének lépései

2. Az egészséges súly fenntartása

A túlsúly, valamint az extra nagy derékméret egyaránt hozzájárul a szívbetegséghez, valamint számos más egészségügyi problémához.

Egy több mint egymillió nő tanulmányában a testtömeg-index erős kockázati tényező volt a szívkoszorúér-betegség szempontjából. A szívkoszorúér-betegség előfordulási gyakorisága fokozatosan növekszik a testtömeg-index mellett.

Az ápolók egészségügyi tanulmánya és az egészségügyi szakemberek nyomon követési tanulmánya szerint a középkorú nők és férfiak, akik 20 éves koruk után 11-22 fontot szereztek, akár háromszor nagyobb valószínűséggel alakultak ki szívbetegség, magas vérnyomás, 2-es típusú cukorbetegség és epekövek, mint azok, akik öt fontot vagy annál kevesebbet szereztek.

Azok, akik több mint 22 fontot szereztek, még nagyobb kockázatot jelentettek ezeknek a betegségeknek a kialakulására.

A súly és a magasság kéz a kézben jár. Minél magasabb vagy, annál nagyobb a súlya. Ezért a kutatók számos olyan intézkedést dolgoztak ki, amelyek mind a súlyt, mind a magasságot figyelembe veszik.

3. Gyakorlása

A testmozgás és a testmozgás kiváló módja annak, hogy megakadályozzák a szívbetegségek és sok más betegségek és állapotok, de sokan kevesebb aktivitást, ahogy öregszünk.

A rendszeres fizikai aktivitás megszerzése az egyik legjobb dolog, amit megtehetsz az egészségedért. Csökkenti a szívbetegség, a cukorbetegség, a stroke, a magas vérnyomás, a csontritkulás és bizonyos rákok kockázatát, és segíthet a stressz szabályozásában, az alvás javításában, a hangulat növelésében, a súly ellenőrzésében, valamint csökkentheti a leesés kockázatát és javíthatja a kognitív funkciókat idősebb felnőtteknél.
Nem kell maratoni edzés, hogy valódi egészségügyi nyereséget érjen el. A 30 perces gyors séta a hét öt napján fontos előnyökkel jár a legtöbb ember számára. Bármilyen mennyiségű testmozgás megszerzése jobb, mint egyik sem.

A testmozgás és a testmozgás előnyös a szervezet, míg a mozgásszegény életmód nem az ellenkezője-növeli az esélyét, hogy túlsúlyos, valamint a fejlődő számos krónikus betegségek.

A kutatások azt mutatják, hogy azok az emberek, akik minden nap több időt töltenek tévénézéssel, üléssel vagy autózással, nagyobb eséllyel halnak meg korán, mint az aktívabbak. Egy 2014-es tanulmány kimutatta, hogy az 50-79 éves nők körében, akiknek nincs kardiovaszkuláris betegsége a vizsgálat kezdetén, az elhúzódó ülési idő fokozott szívbetegségek kockázatával jár, függetlenül attól, hogy mennyi időt töltött a szabadidő fizikai aktivitásában.

4. Az egészséges táplálkozás után

A Harvard Egészséges táplálkozás PlateFor év kutatások közötti kapcsolatok diéta, valamint a szívbetegség összpontosított egyes tápanyagok, mint a koleszterin (élelmiszerek magas étrendi koleszterin, mint a tojás), típusú zsírok, valamint az egyes vitaminok, ásványi anyagok. Ez a munka már felfedi, de ez is generált néhány zsákutca, együtt mítoszok és zavart, hogy mi minősül a szív-egészséges táplálkozás. Ez azért van, mert az emberek ételt fogyasztanak, nem tápanyagokat.

A legjobb diéta, megakadályozza a szívbetegség egyik, hogy teljes zöldség-gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona, dió, hal, baromfi, valamint a növényi olajok; tartalmaz alkoholt, mértékkel, ha egyáltalán; valamint könnyen megy a piros, majd a feldolgozott húsok, finomított szénhidrátok, élelmiszerek, illetve italok hozzáadott cukor, nátrium, valamint az élelmiszerek transz-zsír.

Az étrendnek megfelelő étrendű emberek 31% – kal alacsonyabb volt a szívbetegség kockázata, 33% – kal alacsonyabb a cukorbetegség kockázata, 20% – kal alacsonyabb a stroke kockázata.
Egy randomizált, kontrollált vizsgálat megállapította, hogy a mediterrán étrend kiegészített extra szűz olívaolaj vagy dió, mindkét gazdag forrásai telítetlen zsír, csökkentette az előfordulási gyakorisága a nagy kardiovaszkuláris események körében szív-és érrendszeri betegségben szenvedő betegek egy 4,8 éves követési időszak.

Ez a tanulmány rámutatott, hogy az alacsony zsírtartalmú étrend nem jótékony hatással van a szív egészségére, és hogy az egészséges zsírok beépítése-mint például a mediterrán étrend – javíthatja a szív egészségét és a fogyást.

Nincs egy pontos mediterrán étrend, mivel ez az étkezési stílus figyelembe veszi a különböző ételeket, étkezési szokások, életmód több országban, hogy a határ a Földközi-tenger. Vannak azonban hasonlóságok, amelyek meghatározzák a mediterrán étkezési mintát, többek között: olívaolaj, diófélék, zöldségek, gyümölcsök és gabonafélék magas bevitele; halak és baromfi mérsékelt bevitele; tejtermékek alacsony bevitele, vörös hús, feldolgozott húsok és édességek; valamint mérsékelt bor, étkezés közben fogyasztva.

Egy 2020-as tanulmány 4 egészséges táplálkozási minta táplálkozási pontszámaira összpontosított: egészséges táplálkozási Index–2015 ; alternatív mediterrán étrend pontszám; egészséges növényi alapú étrend Index; és alternatív egészséges táplálkozási Index. A különböző pontozási módszerek ellenére mindegyik minta hangsúlyozza a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek és diófélék nagyobb bevitelét, valamint a vörös és feldolgozott húsok és a cukorral édesített italok alacsonyabb bevitelét.

A tanulmány megállapította, hogy azok, akik a legjobban betartották az egészséges táplálkozási szokásokat, 14-21% – kal alacsonyabb volt a kardiovaszkuláris betegség kockázata, mint azoknál, akik a legkevésbé ragaszkodtak. Az eredményekből az is kiderül, hogy ezek a különböző egészséges étkezési szokások voltak hasonlóan hatékonyan csökkenti a kockázatot, szemben faji vagy etnikai csoportok vagy más alcsoportok vizsgálták, hogy voltak statisztikailag jelentősen kapcsolódó alacsonyabb kockázata, hogy mindkét szívkoszorúér-betegség, stroke.